سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داشتن بیمه مناسب

 

بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان :

جبران خسارات ناشی از مسئولیت مدنی حرفه ای بیمه گذار در قبال اشخاصی است که به علت خطا ، اشتباه ، غفلت ، و یا قصور وی در انجام امور درمانی یا پیرا پزشکی دچار صدمات جسمانی یا روانی گردند یا فوت شوند .

بیمه مسئولیت پیراپزشکان دیه ناشی از فوت و نقص عضو زیاندیده و همچنین هزینه های پزشکی صدمات جسمی یا روانی زیاندیده را که بیمه گذار بر اساس رای مراجع ذیصلاح قضایی مسئول جبران آنها شناخته شده است را پرداخت میکند . هرچند که در صورت احراز مسئولیت بیمه گذار برای بیمه گر امکان پرداخت خسارت قبل از صدور رای دادگاه نیزوجود دارد .

حق بیمه بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان

حق بیمه سالیانه نقدی بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان بر اساس نوع تخصص و سقف تعهد بیمه نامه تعیین میگردد .استثنائات بیمه مسئولیت پیراپزشکان :

1- انجام معالجه ،مداوا و یا عمل جراحی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خارج از تخصص بیمه گذار باشد مگر آنکه زیاندیده نیاز به فوریت های پزشکی داشه باشد و متخصص مربوط در دسترس نباشد

2- بیمه گذار به دلیل استفاده از مسکرات و استعمال مواد مخدر یا داروی خواب آور ،تمرکز و هوشیاری لازم را برای مداوای زیاندیده نداشته باشد و باعث صدمه جسمی و یا روانی او شود

3- انجام امور پزشکی و درمانی که به تشخیص مراجع ذیصلاح خلاف قوانین و مقررات جاری باشد

4- هر نوع خسارتی که منشا آن تشعشعات یونیزه کننده یا رادیو اکتیو و انرزی هسته ای باشد مگر آنکه استفاده از آنها برای معالجه بیمار ضروری باشد

5- عدم النفع

6-عمد بیمه گذار

7- جرایم و جزای نقدی هر فردی در جامعه با توجه به شغل و حرفه خود امکان دارد در اثر عوامل مختلفی همچون سهل انگاری و یا خطا باعث وارد آمدن صدماتی به دیگران گردد که با توجه به قانون می بایست آن را جبران نماید.

پزشکان و پیراپزشکان نیز در صورتی که به علت خطا، غفلت و یا کوتاهی منجر به دچارشدن بیمار به صدمات جسمانی، روانی یا فوت شوند، می بایست طبق قانون دیات کشور آن را جبران نمایند.

شرکت بیمه سامان هم با توجه به نیاز جامعه پزشکی به پوشش ریسک این گونه خطرات، اقدام به عرضه بیمه نامه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان نموده است که به موجب این بیمه نامه ناشی از صدمات وارده به بیماران را تا سقف مبالغ مندرج در بیمه نامه پوشش خواهد داد.

قیمت بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان چطور محاسبه می شود

در این بیمه نامه پزشکان و پیراپزشکان بر اساس نوع ریسک تخصص آن ها به صورت جداگانه به 4طبقه تخصصی تقسیم می شوند و بر همین اساس هم محاسبه قیمت انجام می شود. هر چقدر که ریسک عملی که پزشک یا پیراپزشک انجام می دهد بیشتر باشد، قاعدتاً نرخ حق بیمه مسئولیت پزشکان سامان هم بیشتر خواهد بود.